22 Mart 2015 Pazar

Füsun KOCABAŞ-Müge ELDEN Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar

Reklamcılık
Kavramlar, Kararlar, Kurumlar
 
               
         Reklamcılıkla ilgili giriş seviyesi ve temel bilgiler içeren, 1997 yılında çıkartılan bu kitabı, bölümüm gereği 2015 yılında okuma fırsatını buldum. Bir ders kitabı niteliğinde kullanılan kitabı, bu alana ilgisi olan ve genel kültürünü geliştirmek içinde okumak isteyenlerinde yararlanabileceği bir kitap olarak hazırlanmış.
        
         Gelişen teknoloji ile birlikte artan kitle iletişim araçlarındaki en son reklam teknikleri bulunmasa da reklamcılığın temeli ve hala geçerli olan tekniklere yer verilmiş. Reklamcılığa giriş için yeterli olabilecek bir kitap olarak hazırlanmış. Reklamcılığı gerçekleştiriliş aşamasına göre bölüm-bölüm ayrılmış.
         
         Kitap beş bölüme ayrılmış.
      
         Birinci bölüm: Reklamın ne olduğundan başlayarak, tarihçesine kısaca değinerek, reklamın diğer bilim dallarıyla ilişkisi ve reklam ortamları konularına değinerek okuyucunun kafasında reklam hakkında doğru bir düşünce oluşturulmaya çalışılmış.
        
         İkinci Bölüm: Bu bölümde yavaş yavaş reklamın içine girilmeye başlanmış. Reklam için önemli olan yaratıcılık konusunda ve kampanya kavramına değinilmiş.
 
         Üçüncü Bölüm:Bölümün adı Reklam Araçlarına Yönelik Prodüksiyon Çalışmaları olarak seçilmiş.  Bu bölümde artık reklamcılığa ait teknikler, kullanılan yöntemler, tüm medya araçlarına yönelik kullanılan yöntemler ayrı ayrı bölümler halinde açıklanmış.

        Dördüncü Bölüm: Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesi olarak konu alınmış. Bu bölümde hazırlanan reklamın medya ya sunulmadan önce ve sunulduktan sonra belli testlere tabii tutulmasının nasıl yapıldığını ve bu testlerin önemi anlatılmış.
       
        Beşinci Bölüm: Bu bölümün adı ise Reklamla İlgili Kurum ve Kuruluşlar olarak seçilmiş. Reklam verenler, Reklam ajansları, Medya reklam bölümleri ve Reklam kurulu  olarak başlıklar yer almış. Bu bölümlerde reklamcılığın nasıl işlediğini, çalışanların görevlerini, ajansların yapılarını, işletmelerin pazarlama ve reklam yapılarına yer verilmiş.  Reklam Kurulu altında toplam beş eke yer verilmiş.

         Bu ekler ;

EK 1. Reklam Kurulu Yönetmeliği
EK 2.Uluslararası Reklam Uygulama Esasları,
EK 3. Radyo ve Televizyon  Kuruluş ve Yayın Hakkında Kanun( İlgili maddeler)
EK 4.  Radyo ve Televizyon Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri İle Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi Hakkında Yönetmelik( İlgili maddeler)
EK 5. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin  İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliği

    
        Sonuç olarak reklamcılığa giriş ve reklamcılık hakkında temel bilgilerin olduğu, bunları kanunlarıyla birlikte zenginleştirmesi açısından reklamcılıkla uzaktan ya da yakından ilişkisi olan herkesin kütüphanesinde olması gereken, okuyucusunu çok yormayan kısa ve öz bir kitap oluşturulmuş.

                                   Durmak yok, okumaya devam
      
                                                                                                        Gökay YILDIRIM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder