31 Ocak 2017 Salı

Pazarlamada Yeni Ustalık- Zeki Yüksekbilgili

Pazarlamada Yeni Ustalık - Zeki Yüksek Bilgili

Meslek ile ilgili okuduğum bir diğer kitap ta Pazarlamada Yeni Ustalık kitabı oldu. Kitabı indirimden almıştım. Tesadüfen görmüştüm ve çok uygun sayılabilecek bir fiyattı. Kaçırmadım ve aldım.

Meslek kitaplarının içinde oldukça fazla bilgi olduğu için içinde kayboluyor önemli yerleri zamanla unutuyordum. Bu kitap ile birlikte okuma alışkanlığıma bir yeni özellik ekledim. Okurken beğendiğin yerlerin altını çiz veya üzerini boya. Böylece önemli işe yarar ve uygulanması gerektiğini düşündüğüm önemli bilgileri zaman kaybetmeden, kitabın içinde kaybolmadan kolay şekilde bulabileceğim.

Pazarlamada Yeni Ustalık kitabı içerik açısından oldukça zengin bir kitap. Daha çok makalelerin bir araya toparlanmasından oluşmuş bir kitap. Her bir makale ortalama olarak 5-6 sayfa. Bu makaleler sıkıcı değil aksine okudukça kitaba bağlayan ve gerçekten yararlı bilgileri içermektedir.

Mesleğe dair bir çok temel bilgi ile birlikte güzel örnekler de yer almakta. Pazarlamanın geleceğine dair öngörüsü olan bu makalede cep telefonun gücüne değinilmiş. Üzerini çizdiğim ve ilginç bulduğum cümle ise “yetişkinlerin yüzde 23’ü, gençlerin 34’ü yemek esnasında dahi telefonlarını ellerinden düşürmüyor” oldu. Bu cümle ile mobil pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu ve gelecekte büyük ölçüde yer alacağı düşüncesi ortaya çıkmaktadır.

Pazarlamada ufak ipuçları veren kitapta tercih yapma zorunluluğunun satışları düşürdüğünü söylüyor. Head&Shoulders şampuan çeşitlerini 26 dan 15’e indirdiğinde satışlarında yüze 10 artış gösterdi.

Dinlemenin ne kadar önemli olduğunu vurgulayan yazarın benimde çok beğendiğim sözünü burada da paylaşmak istiyorum. “ Unutmayın, iki kulağımız, bir ağzımız var!”


Kitapta bu ve bunun gibi bir çok önemli bilgi, tavsiye, deney, ve sonuçları örnekler ile verilmiş. 


                                                                                      Gökay Yıldırım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder